sobota, 10 maja 2014

Pascha waniliowa


Oj przez te święta się trochę rozleniwiłam, chociaż w kuchni trochę poeksperymentowałam :D . Wczoraj pozamawiałam sobie nowe gadżety kuchenne dzięki którym będę próbować wyczarować nieziemskie torty. No zobaczymy ile mi to zajmie a póki co będę nadganiać blogowe zaległości w smakołykach :)

Dzisiaj prezentuję Wielkanocne przepisy (wiem wiem trochę mi to zajęło :P ). Pierwsza będzia pascha waniliowa /przepis od Pani Doroty: mojewypieki.com/





Składniki:
  • 1 kg zmielonego twarogu półtustego lub tłustego, zmielonego dwukrotnie i dobrze odciśniętego (twaróg tylko w kostce)
  • 8 żółtek (białka wykorzystałam do zrobienia bezy
  • 20 dag masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka śmietany kremówki 36% ( używając 30% też wychodzi)
  • 250 g cukru pudru
  • pół łyżki pasty z wanilii lub ziarenka z 1 laski wanilii
  • 3/4 szklanki rodzynków ( zamiast rodzynków można użyć np. suszonej żurawiny)
  • pół szklanki posiekanych migdałów
W misie miksera ucieramy żółtka z cukrem, na jasną i puszystą masę. Dodajemy śmietanę kremówkę, w dalszym ciągu ucierając. Powstałą masę przelewamy do garnuszka i podgrzewamy na palniku o średniej mocy, cały czas mieszając. Masa powinna lekko zgęstnieć, ale nie można dopuścić do zagotowania (tuż przed punktem wrzenia zdejmujemy garnuszek z palnika).
Masę przenosimy do misy miksera (lub innej dużej misy), dodajemy twaróg (wcześniej dwukrotnie zmielony w maszynce do mielenia), miękkie masło, wanilię i miksujemy na gładką masę. Po dokładnym zmiksowaniu dodajemy bakalie i całość dokładnie mieszamy łyżką.
2 gliniane (lub plastikowe) formy (z dziurkami na dole) o pojemności 1 litr każda wykładamy gazą ( ja użyłam 3 mniejszych(ok. 0,7l) plastikowych doniczek z rozwierconymi dziurami na dnie). Wykładamy do nich masę serową, lekko ugniatając. Przykrywamy gazą, następnie talerzykiem i obciążamy. Naczynie do głębokiego talerza, by serwatka mogła swobodnie spływać przez dziurki w formie.
Odłożyć do lodówki na całą noc, do stężenia.
Kolejnego dnia ostrożnie wyjąć z formy, dowolnie dekorujemy.

Bon Appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz