wtorek, 26 marca 2013

Chocolate chip cookies

Uwielbiam słodkości, jak większość kobiet ;) a te ciasteczka idealnie komponują się z kawą. Przepis wzięłam ze strony ugotujto.pl i trochę go zmodyfikowałam, ze względu na ilość cukru :)


 
Składniki:
  • 250g masła
  • 150g brązowego cukru
  • 300g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 300g czekolady deserowej (ja dałam 270g bo tyle miałam)
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i solą. W osobnej misce ucieramy masło na puszystą masę. Dodajemy cukier i ucieramy, aż masa będzie jasna i puszysta. Wbijamy jajka, po jednym naraz cały czas ucierając mikserem na średnich obrotach. Dodajemy esencję. Wsypujemy po 1/4 porcji mąki naraz. Na koniec dodajemy pokrojoną w drobną kostkę czekoladę (można również dać gotowe czekoladowe groszki). Odstawiamy ciasto do schłodzenia na 1 godzinę do lodówki.
Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni. Za pomocą łyżki nakładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blasze porcje ciasta wielkości piłeczki do ping ponga zachowując 5 cm odstępy a następnie lekko spłaszczamy. Pieczemy ok 15-17 minut ale proponuję zaglądać do nich już po 12 minutach. Następnie studzimy.
Na blaszkę układałam po 12 porcji ciasta. Wyszło mi 31 pysznych ciasteczek ;)

Bon Appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz