środa, 21 maja 2014

Sałatka Caprese

Kiedyś spróbowałam samej mozzarelli i stwierdziłam, że mimo iż jestem miłośniczką serów, to ten ser do mnie nie przemawia. Jednak gdy spróbowałam caprese w wykonaniu mojej mamy oniemiałam z wrażenia i tych smaków.
Idealnie komponują się z grzankami z masłem czosnkowym mmm... aż ślinka leci ;)



Składniki:
  • opakowanie mozzarelli
  • 3 dojrzałe pomidory
  • garść świeżej bazylii
  • oliwa z oliwek extra vergin
  • sok z cytryny
  • ząbek czosnku (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
Mozzarelle i pomidory kroimy w plastry o podobnej grubości. Układamy na przemian na talerzu  zaczynając od pomidorów.
W blenderze przygotowujemy dresing: dajemy bazylię ok. 2-3 łyżek oliwy i sok z cytryny do smaku (ewentualnie dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek). Całość doprawiamy solą i pieprzem i miksujemy. Polewamy pomidory z serem.
Podajemy z grzankami, kanapkami lub samodzielnie. Idealne do potraw z grilla.

Bon Appetit!