środa, 26 listopada 2014

Rurki z bitą śmietaną


Gdy zrobiłam je po raz pierwszy nie wiedziałam na co się piszę... Teraz mam na nie co tygodniowe zamówienie :P Ciasto szybko się zagniata, jedyne co jest pracochłonne to zawijanie pasków na foremki do rurek ale warto poświęcić trochę czasu :) Przepis ze strony  /mojewypieki.pl/.



Składniki:
Ciasto:
  • 500g mąki pszennej,
  • 250g kwaśnej śmietany,
  • 250g masła,
  • cukier do obtoczenia.
Nadzienie:
  • 600ml śmietanki,
  • cukier puder do smaku.

Mąkę przesiewamy do miski dodajemy śmietanę oraz masło (w temperaturze pokojowej). Szybko zagniatamy. Rozpłaszczamy i zawijamy w folię spożywczą i chłodzimy w lodówce min. 30 minut. 
Następnie partiami (ja dzielę ciasto na 3 części ) i rozwałkowujemy ( grubość ok.1 mm). dzielimy na równe paski o szerokości ok. 1,5 cm. 
Foremki do rurek natłuszczamy masłem. Każdy pasek nawijamy na foremkę nakładając na poprzednią część. Obtaczamy z jednej strony w cukrze. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. 
Pieczemy ok. 15 min w rozgrzanym piekarniku do 200 stopni.
Śmietankę ubijamy na sztywno pod koniec ubijania dodajemy cukier puder do smaku. Przekładamy do rękawa cukierniczego i nadziewamy gotowe ostudzone rurki.
Gotowe najlepiej przechowywać w lodówce aby uniknąć rozpuszczenia się bitej śmietany.
Bon Appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz